Bålhygge i SFO’en
i dag har vi hygget med bål, der blev bagt fladbrød… Uhm det var lækkert… camilla kom med varm cacao, så vi blev rigtig forkælet…
SIDEN FOR FORÆLDRE, ELEVER OG PERSONALE
i dag har vi hygget med bål, der blev bagt fladbrød… Uhm det var lækkert… camilla kom med varm cacao, så vi blev rigtig forkælet…
Hop om bord, handler stadigvæk om at rime… Rim retter børnenes opmærksomhed mod ordenes enkeltdele, og denne forståelse for ordenes lyde er nødvendig for at lære at læse senere… I dag har vi lavet en slags skattejagt med rim ord. Vi har også læst og øvet os på rimene fra igår. tilsidst har vi lavet Læs mere…..
Vi sejler ud til legeøen, mens vi synger: “kom nu, hop om bord”, “nu vi alle ror”‘, til en lille ø, der hvor legen bord. Kom nu! “kom nu, alle mand”, “sejler over vand”, lærer alt hvad vi, overhoved’ kan. Kom nu! på legeøen, får vi post, i dag fra Rime Ramse Bamse, så det Læs mere…..
🕸🕷🐞I hele maj måned laver vi krible krable sammen med Blå hver torsdag. Dvs at vi er med i skole hele torsdag fra kl.8.30-13.00. ⏰ fra kl.13-14, samler vi i førskolen op på dagens indhold. Mens Blå har deres normale skema. 🕶 👞 👒 Skoledagen vil foregå ude en del af tiden, så husk tøj Læs mere…..
i dag var der brev fra “Rime Ramse Bamse”, et rigtig rime brev.. Vi lærte et rim om Rotten Rolle.. Se nedenfor, I må gerne øve rimet med jeres børn, og “lege” med lyde og ord/vrøvle ord der rimer.. Der var også en opgave om Rollo i vores hop om bord opgavebog, efter vi havde Læs mere…..
I dag fik vi brev fra Rotten Rollo og Katten Kis, de skrev at de kom på besøg senere… Og ganske rigtig, lidt senere kom de.. De inviterede os med til legeøen, hvor vi skulle ro på små gulvtæpper for at komme hen, mens vi sang “hop om bord” sangen. På øen fandt vi et Læs mere…..
I dag har vi budt velkommen til Marta, vi har leget og hygget. Udenfor gik vi en tur rundt på hele skolens område, og snakkede om hvor vi må lege selv og hvor der skal en voksen med.
Vi har snakket om bogstavet Å å, lavet det med kroppen, sagt Ååååå lyden og kigget på munden, når vi siger lyden. Vores fokus ord er FORÅR, nu er vi nået igennem alle bogstaver. Vi har kigget på alle de forskellige bogstaver i FORÅR og fundet andre ord der starter med de forskellige bogstaver. Hvad Læs mere…..
vi arbejder stadig med fokus ordet “FORÅR”, hvornår er det forår og hvad er forår?.. og bogstaverne i ordet. I dag har vi snakket om bogstavet R r.. vi laver bogstavet med kroppen og læser rim fra bogen: Alfabet ATLET. Skrevet af Lotte Salling og illustreret af Dina Gellert. vi har tegnet og skrevet R, Læs mere…..
Mikkel og jeg tog på tur hjem til mig i dag. Her blev der leget med Buzz lightyear og Woody, vi så Tegnefilmen om Dumbo og brugte tid på at bage boller til alle børn og voksne i SFO’en. Efter madpakke gik turen tilbage til SFO’en. Imorgen onsdag tager vi på tur til Sønderborg, hvor Læs mere…..