Mobiltelefoner

image_pdfimage_print

Som hovedregel gælder det at mobiltelefoner ikke skal ses og/eller høres i skoletiden/SFO-tiden (fra klokken 8.30 og indtil man forlader skolens grund). Derudover gælder det at det er de voksne på skolen der bestemmer i hvilken grad der kan afviges fra dette – f.eks. hvis:

• telefonen skal bruges i undervisningen
• der er en elev de venter et vigtigt opkald
• det er tvingende nødvendigt at foretage et opkald (normalt vil man kunne låne en telefon på skolen hvis man er sammen med en voksen)

Medmindre der foreligger en aftale med en voksen på skolen afleveres telefomer derfor om morgenen hvor de låses inde indtil skoledagen er forbi.

Hvis man ikke kan overholde disse regler vil telefonen blive inddraget og afleveret til skolelederen, der vil udlevere den til en fremmødt forælder – ikke til eleven.

Rettet 8.8.2016 JR

Del dette: