Oplysningsprojekt

Selvom vi jo ikke har mundtlige prøver, så har vi besluttet at lade eleverne gennemgå et par forløbe, så de får lidt erfaringer i forhold til forskellige arbejdsgange i forbindelse med en prøve. Det er godt at have med sig i rygsækken videre.

Skema – ombytning af timer – Bruger – Æblegård Friskole

Birgit har i en længere periode været i gang med engelsk, og nu hopper vi ud i et forløb med oplysningsfag også (hvor vi skulle have været til prøve i samfundsfag, hvis ikke disse var blevet aflyst).

I dag har alle derfor trukket et emne inden for faget, som de har frem til d. 10. juni til at forberede et oplæg om. Det skal naturligvis forberedes ud fra de givne formalia, som tilhører prøven, og med vejledning fra mig.

Prøvenformen er projektorienteret, derfor kan eleverne trække på deres viden og kunnen fra projektopgaven, men naturligvis også på færdigheder de har øvet gennem selve faget.

Mvh. Anja