Nyt projekt i blå

image_pdfimage_print

I dag har vi startet noget helt nyt op med børnene i Blå. Vi er startet op på “usynlig skrift”. Vi mener, at for at blive rigtig gode til skriftsproget og udvikle det, er det godt at kunne mestrer forskellige skriveteknikker. Heriblandt “usynlig skrift”, som er meget anerkendt blandt forskere inden for børns skrive udvikling. “Usynlig skrift” er med til at udvikle børns finmotorik, koncentration og fantasi. Vi arbejder jo stadig med børnestavning, børneskrivning og bjørnefangst, så “usynlig skrift” er endnu et veludviklet materiale til børnenes læring og næring.
Vi startede op i dag med weekend historie, hvor børnene skulle skrive med “usynlig skrift”. Der gik dog lidt tid inden vi kunne komme i gang, for Maria havde indkøbt specielle blyanter til formålet, men hun kunne ikke se, hvor hun havde lagt dem. Vi kunne dog godt høre hvor de var, da Tina kom til at skubbe dem på gulvet. Børnene tog godt imod det nye projekt, selv om de synes det var svært at holde på de specielle blyanter, men det kræver bare lidt øvelse. Vi ser frem til nogle lærerige dansktimer med “usynlig skrift” fremover, og håber i forældre vil banke op omkring projektet.

 

 
Vi har desuden snakket med børnene i dag, hvad det der aprilsnar går ud på 😉

 

Mvh Maria og Tina

Del dette: